Praktijk voor Natuurgeneeskunde

Kleurenpunctuur

Kleurentherapie ook wel kleurenpunctuur genoemd is een vorm van lichttherapie, waarbij de oorzaak van de klacht gezocht wordt op endocrien, toxisch of degeneratief niveau. In vergelijking met acupunctuur wordt tijdens de behandeling gebruik gemaakt van een speciale lichtpen die op verschillende meridiaanpunten op de huid wordt aangebracht. De behandelingen zijn volstrekt pijnloos en daarom zeer geschikt voor kinderen. Afhankelijk van het behandelplan wordt op bepaalde plaatsen op de huid, specifieke kleuren ingestraald. De kleur zorgt voor de informatie die door de huid zal worden opgenomen. Lichaamscellen en meridianen geven de informatie door aan organen en fysiologische systemen. Blokkades binnen het lichaam worden opgeheven, waardoor de oorzaak van de pijn kan worden vermindert of zelfs verdwijnt. Het licht zal op de meridiaanpunten direct het natuurlijke levensritme beïnvloeden .

Kleurenpunctuur richt zich uitdrukkelijk níet alleen op het bestrijden van lichamelijke symptomen. Het richt zich op het stimuleren van de heilzame energiestromen gecombineerd met uw persoonlijke ontwikkeling op alle levensniveaus.

De therapie is geschikt voor zowel lichamelijke als geestelijke klachten voor jong en oud. Als ondersteunende therapie kan gebruik worden gemaakt van inductietherapie, kristaltherapie en of kleurklank muziek (therapie).

Onderzoekers van het LUMC en de TU Delft hebben een manier gevonden om een "op hol geslagen" hart te resetten met een geïmplanteerd led-lampje (Bron RTL nieuws 28 februari 2019). Ook hier weer één van de vele bewijzen dat licht invloed uitoefent op alle levende organismen. Dus ook onze lichaamscellen en organen reageren op licht.

E.E.N.® Therapie

E.E.N ® staat voor Energetische Eclectische Natuurgeneeskunde en is een multidisciplinaire therapie. U krijgt hulp en begeleiding bij de meest uiteenlopende klachten, zowel lichamelijk als mentaal; allergieën, hooikoorts, pijnklachten, reuma, huid- en darmklachten, hoofdpijn , migraine, vermoeidheid, lusteloosheid, gewoon niet lekker in je vel zitten en stress.

Bij elk consult meet ik u chakra's en energiesysteem. Door verstoringen op te sporen en op de juiste manier te interpreteren, krijgt u inzicht in de oorzaken die hieraan ten grondslag liggen.

We testen uit welke emoties u uit balans brengen en wat daar de oorzaak van is. De behandelingen kunnen bestaan uit; kleur, licht- en reflextherapie, aurahealing, chakra's balanceren, ankhtherapie, edelsteentherpie, celzouttherapie, bachbloesemtherapie en een combinatie daarvan. Aangevuld met voedingsadviezen en ademhalingstherapie.

De eclectische natuurgeneeskunde kiest het beste uit de Oosterse, traditioneel Chinese, Tibetaanse en de Westerse reguliere natuurgeneeskunde. Bij de E.E.N.® Therapie wordt uitgegaan dat ons lichaam uit energie bestaat. Energie betekent beweging. Wanneer dit stagneert kunnen er lichamelijke of geestelijke klachten ontstaan.

Telefoon: 06-27172885 of 0481-465113                                                                                                                                                             Email: macareen10@gmail.com                                                                                                                                                           Adres: Kruidenstraat 20                                                                                                                                                                                   6681NH Bemmel